dinsdag 17 december 2013

De KRACHT of de ONMACHT van VERANDERING?

We zijn nu een jaar na de verkiezingen. Onder de vlag van de N-VA was in onze gemeente “krachtige verandering” beloofd. We maken hier een bilan op van wat is gerealiseerd door het nieuwe bestuur.

Rioleringen:
Even geduld de filmband is gebroken!
Meer onmacht dan kracht blijkt uit het rioleringsdossier. BR had in de begroting van 2012 riolering voorzien in de Brouwersdreef en in de Dorsthoeveweg. De ontwerpplannen zijn in november 2012 voorgelegd aan het toenmalig bestuur en werden goedgekeurd. Maar de nieuwe coalitie (N-VA–CD&v–GROEN)  heeft de plannen “aangepast” door de voor- ziene grachten te schrappen en dus wordt van de bewoners nog wat geduld gevraagd. Als dat maar geen ongeduld wordt!

Fietsveiligheid:
Stel de juiste prioriteiten! We weten al langer dat GROEN de onmogelijke eisen niet schuwt en graag de pers opzoekt. Nu opteerden ze voor het weren van doorgaand autoverkeer op de Oude Baan  ten voordele van de fietsers, en dat terwijl bij de heraanleg van de N15 tussen Mechelen en Putte voor de fietsers een prima fietspad werd aangelegd aan weerszijden van de rijweg, afgeschermd door een groe- ne berm, op amper 100 meter afstand parallel met de Oude Baan. Van realis- me gesproken!

Zouden ze zich niet beter concentreren op de echte knelpunten? BR heeft voor het project R6 uitdrukkelijk gevraagd om een fietserstunnel te realiseren bij de kruising (rotonde) van R6 en de Putsesteenweg, zoals in SKW, Het Heiken, Waverse steen weg en Berlaar baan. Het is op die punten dat het echte gevaar ligt voor de fietsers! Waarom op het drukste punt van de R6 geen tunnel voor de fietsers.
De kracht van verandering? Het vorig bestuur wilde dat er een fietstunnel zou komen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.